Promowanie marki – agencja reklamowa czy agencja interaktywna


Często bywa tak, że firma mimo świetnej jakości swoich produktów i usług nie jest w stanie przebić się przez konkurencje i dotrzeć do klienta. Jeśli obecni odbiorcy są zadowoleni z Twojej firmy, a mimo to nadal brakuje Ci kolejnych klientów, to znak, że czas pomyśleć nad działaniami marketingowymi. Z takimi zadaniami świetnie radzą sobie specjalne agencje. Spośród wielu firm, można wyodrębnić ich dwa rodzaje: agencja reklamowa i agencja interaktywna.

Pewnie nie raz słyszałeś o każdej z nich. Obie mają podobny cel: promowanie marki i docieranie do nowych klientów. Skoro obie formy są podobne, to co tak naprawdę je różni? Główną różnicą jest sposób dotarcia do potencjalnego odbiorcy.

Agencja interaktywna wykorzystuje nowoczesne środki komunikacji. Ogromna moc internetu daje nieograniczone możliwości! Oprócz tworzenia i promowania stron www agencja interaktywna zajmuje się również prowadzeniem profili w social media. Poza tym wykorzystuje inne dostępne środki, aby promować markę w sieci.

Agencja reklamowa stawia zaś na rozwiązanie bardziej tradycyjne. Jej głównym zadaniem jest stworzenie reklamy, która później będzie dystrybuowana w takich kanałach jak telewizja, radio, gazety. Ma przykuć uwagę i zainteresować odbiorcę. Warto wspomnieć, że proces tworzenia reklamy to bliska współpraca agencji z firmą. Reklama powinna odnosić się do wartości firmy, kreować i zaspokajać potrzeby, oraz utożsamiać się z wizerunkiem zleceniodawcy.

Która z tych opcji jest zatem lepsza? Agencja interaktywna, czy agencja reklamowa? Cóż, odpowiedź brzmi: to zależy, a zależy głównie od grupy docelowej i celu kampanii. Jeśli chcesz dotrzeć do młodszych odbiorców, którzy aktywnie korzystają z internetu, agencja interaktywna będzie dobrym rozwiązaniem. Jeśli jednak Twoje działania są ukierunkowane w stronę np. czytelników gazet to agencja reklamowa pomoże Ci stworzyć odpowiednią strategię.

Zobacz polecane: agencja interaktywna poznań.